Programmatic advertising per marketing people

Programmatic advertising per marketing people
Anno edizione: 2017
Collana: Digital marketing
Editore: EPC
Autore: Riccardo Guggiola
Pagine: 167 p., ill.
In commercio dal: 09/06/2017
Category: Economia e diritto
EAN: 9788863107791

Il programmatic advertising è un modo di comprare e vendere spazi pubblicitari in maniera automatizzata mediante l'utilizzo di piattaforme in cloud come DSP, SSP e DMP, che processano dati in tempo reale per erogare annunci mirati e rilevanti per gli utenti diminuendo la dispersione di budget. Non occorre essere ingegneri per capire il programmatic, tuttavia è necessario acquisire competenze ben specifiche. Questo volume risponde proprio all'esigenza di tutti i professionisti che hanno a che fare con il marketing e pubblicità, e soprattutto con il digital media, che vogliono padroneggiare al meglio la tematica.

Tratteremo il programmatic con un approccio teorico e pratico. Approfondendo la terminologia, gli acronimi, i modelli di gestione, le strategie e gli approcci legati alla pubblicità guidata dai dati. Benvenuti nell'era dell'advertising technology, meglio conosciuta come ad tech, dove automatizzazione e ottimizzazione sono le parole chiave.

In many cases, it. Explore eMarketer's coverage of the digital marketplace. Seni Thomas, CEO and co-founder of the exchange-buying specialty firm Heights Media, says programmatic means getting rid of all digital paperwork.

06. The video marketplace is evolving rapidly, and as the industry grows so too does its vocabulary. We give marketers the tools to execute smart marketing at scale. 06.

The 100 Most Influential Leaders in Marketing, Media and Tech Google's Larry Page tops Adweek's first Power List Mobile app marketing insights: How consumers really find and use your apps. Interactive Advertising Bureau (IAB) empowers the media and marketing industries to thrive in the digital economy. James Tiongson May 2015 Discover all statistics and data on Social media marketing now on statista. IAB has led a working group of members with the mission of.

01. Ad Spending. MediaMath unites audience, media and intelligence in a single omnichannel platform. MarTech Today is a must-read daily news site for CMOs, CIOs & CTOs, marketing technology & marketing operations professionals, ad tech managers, UX experts. Ad Spending. Interactive Advertising Bureau (IAB) empowers the media and marketing industries to thrive in the digital economy. Experian Marketing Services Create and deliver intelligent interactions, every time. In this article Alastair Bulger explores the origins of programmatic advertising and explains how modern marketers can best make use of the capability.

2018 PDF/ePUB Libri Scarica artigianaexpress.it